Wanneer een kind om welke reden dan ook de school niet kan bezoeken, verwachten wij dat de ouders dit ’s morgens voor schooltijd doorgeven aan de administratie via ons telefoonnummer 010 420 52 93 of aan de leerkracht via Social Schools.

Wanneer een kind niet is afgemeld en toch afwezig is, wordt er contact opgenomen met de ouders. Wanneer een kind zonder geldige reden thuis gehouden wordt, zijn wij verplicht om de afdeling leerplicht van de gemeente Rotterdam op de hoogte te stellen.

Covid

Het kabinet heeft besloten dat bij de nieuwste coronamaatregelen scholen open mogen blijven. Daar zijn we heel erg blij mee; samen met klasgenoten naar school gaan, is cruciaal voor de ontwikkeling van kinderen.
Om dit mogelijk te blijven maken, zijn er spelregels waar we ons allemaal aan moeten houden:

• Het gedrag van iedereen is cruciaal. Daarom nog een keer: hou je aan de basismaatregelen handenwassen, afstand houden, testen bij klachten en ventileren.
  • Kinderen met milde verkoudheidsklachten zijn niet meer welkom op school.
  • Op school zullen we er alles aan doen het aantal contacten te beperken
  • Kinderen vanaf groep 6 en alle volwassenen moeten een mondkapje dragen in de gangen.
  • Als het kan, laat uw kind alleen of met andere kinderen naar school gaan. Ook zo beperken we het aantal contacten en aantal ‘reisbewegingen’. Voor volwassenen is het advies: blijf zo veel mogelijk thuis en reis alleen als het echt nodig is.
  • Het dringende advies voor leerkrachten en leerlingen vanaf groep 6 is om twee keer per week een zelftest te doen. Dit moet u zelf en thuis doen.
  • Gymlessen/zwemlessen kunnen doorgaan.

Klasgenoot positief getest en nu?

Wat betekent dit voor uw kind?
Het kan zijn dat uw kind besmet is met het coronavirus. Meestal worden kinderen daar niet erg ziek van. Zolang uw kind geen klachten heeft die passen bij corona, mag uw kind naar school. Als later blijkt dat er in de klas meer besmettingen zijn, dan kan de GGD een aangepast advies geven.

**Gezondheidsklachten
Houd de gezondheid van uw kind de komende 10 dagen goed in de gaten. Laat uw kind meteen testen als het klachten krijgt die passen bij corona zoals:

verkoudheidsklachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn
hoesten
benauwdheid of kortademigheid
verhoging of koorts
plotseling verlies van reuk en/of smaak.
**
Maak dan een testafspraak bij de GGD via 0800-1202 of coronatest.nl. Gebruik bij klachten nooit een zelftest. Totdat de testuitslag bekend is, blijft uw kind thuis en heeft geen contact met mensen buiten het huishouden.

Op rivm.nl staat meer informatie over testen bij kinderen.

Meer informatie of vragen
We begrijpen dat de situatie kan leiden tot bezorgdheid en vragen. Twijfelt u over de klachten van uw kind, bel dan met de GGD. Is er binnen uw familie iemand die niet gevaccineerd is en erg ziek kan worden van corona? Op rivm.nl staat hierover meer informatie.

Kijk voor specifieke informatie over corona en onderwijs op Rijksoverheid.nl en rivm.nl. U kunt ook bellen met het informatienummer 0800-1351.

Regels bij niet testen:

De regels voor snottebellen zijn strenger: ook kinderen met milde neusverkoudheid (zoals een snotneus) blijven thuis. Zij laten zich testen.

Dus heeft een kind klachten die passen bij het coronavirus? Zoals verkoudheidsklachten, koorts, benauwdheid of hoesten? Dan blijft het thuis en laat het zich testen bij de GGD.

Heeft uw kind klachten en laat u het kind niet testen? Houd uw kind thuis. Uw kind mag weer naar school als het 24 uur volledig klachtenvrij is. Blijven de klachten aanhouden? Dan mag uw kind na 7 dagen thuisblijven ook weer naar school.

220103-opening-po-vo-10-jan