Fruitproject gesubsidieerd door de Rabobank.

De basis van het fruitproject is een mand gevuld met handfruit en snackgroenten. De kinderen eten tijdens de kleine pauze gezamenlijk van het fruit en groenten uit deze mand. Het is een makkelijke en goede manier om kinderen gezonder te laten eten en andere smaken te laten ervaren. Uit ervaring blijkt dat zelfs de ‘kritische’ eters meedoen, want “zien eten, doet eten”.

Met het fruitproject hebben we op CBS Onze Wereld als doel gesteld om gezond eten onderdeel te maken van het schoolbeleid. Door de gewoonte van een gezond tussendoortje te verankeren in het schoolbeleid wordt een belangrijke basis gelegd voor een gezond eetgedrag. willen we hier als school het eten van groente en fruit stimuleren.

Namens de leerlingen willen we de Rabobank bedanken voor het mooie bedrag van €4.840,- zodat we binnenkort kunnen starten met het fruitproject.

U hoort meer van ons zodra we met het fruitproject van start gaan.